Charlie TV unit - cane front - black

 
7 items left
DESCRIPTION

Enhance your living space with our on-trend Charlie TV unit. This Scandi-inspired TV storage unit features cane front sliding doors and a contrasting black painted finish.

Product Details

  • Black TV unit
  • Cable management hole on each shelf
  • Natural cane detailing
  • Product Dimensions: Height 48cm, Length, 116cm, Depth 40cm
  • Feet Height: 10cm
  • Max Weight Capacity: 50kg
  • Leg and Frame Material: Solid Pine and MDF
  • Painted black finish
  • Self-assembly required

On-trend Cane Detail with Solid Pine Frame & Legs

The Charlie is a trendy design that allows you to add a dark bohemian edge to your space. Sliding cane front doors give this TV storage cupboard a global touch, and keeps unsightly media units hidden.

Make your furniture the star of the show with Charlie. This showstopping tv unit has a black painted finish that compliments the natural cane detailing and looks great styled with green accessories and plants.

With a large tabletop, this TV unit is suitable for TVs with a stand of 45 inches or smaller. Ideal for modern life, this TV stand will allow you to enjoy your favourite streaming services, gaming consoles, and movies.

Keep it Tidy – Cable Management Hole on Each Shelf

Add a dark bohemian touch to your living space with this modern TV unit. The sliding cane front doors open to reveal plenty of storage, perfect for keeping media units, TV controls and any other living room clutter out of sight.

Both shelves within the unit feature a cable management hole, designed to allow you easy access to console cables without any of the mess. You can have a TV stand that’s on-trend yet highly functional.

With plenty of space to keep your must-have TV and media units organised, you’ll be able to keep your media cabinet tidy and all cables neatly tucked away. The Charlie is an ideal addition to your living space.

A Complete Charlie Range of Furniture

Give your home a re-vamp by adding the Charlie range throughout. The Charlie sideboard offers you even more storage or the hallway cabinet is great if you’re short on space. Wanting a lighter and brighter home? opt for Charlie in white.

Dimensions & Details
  • Height (cm)48
  • Width (cm)116
  • Depth (cm)40
Main Material

Solid Pine and MDF

Finish

Painted

Max Weight Capacity

50kg

Number of Shelves

1

Internal Shelf Depth

35cm

Shelf Max Weight

30kg

Special Features

Natural cane detailing on cabinet doors

Brass effect handles

Cable management hole

Sliding doors

Assembly Required

Yes

DELIVERY & RETURNS

Standard Delivery is only £3.99 for all orders. Any geographic exclusions are shown below:

What is my delivery cost and date?

What happens after I’ve ordered?

You will receive a courier tracking notification 1–2 days before your order is due to arrive at your location (the get it by date featured above).

To find out more please see our FAQs.

Returns

We accept returns within 28 days of delivery, to find out more please see our Returns Policy

REVIEWS

Customer Reviews

Based on 7 reviews
29%
(2)
0%
(0)
14%
(1)
14%
(1)
43%
(3)
L
Lucy Hamilton
Not worth your time

After receiving my order with some pieces with paint scraped off and others snapped, the tv unit I ordered needed multiple replacements. Customer services were swift and fast with their response but after 2 weeks of replies that my parts were in “quality checks” and “48 hour fulfilment time” before dispatch I was finally told they didn’t even have the replacements in stock. I’m now waiting for 5-10 days for a refund before I can afford an actual unit for my tv (that is currently been held up by 2 chairs due to this mishap)

Hi Lucy,

We're extremely sorry to see the damage to your item and the delay in the replacement parts. We completely understand why this is frustrating and this is certainly not the service we wish our customers to receive. A full refund has also been issued, please allow the timeframe advised for this to show back into your account.

Kind regards,
Kenya

L
LP
Bad product, good customer service

The product arrived with the number stickers to identify each piece on the wrong pieces which didn’t help and some predrilled holes were also missing. The cane was applied completely wonky and it was very obvious, and there were paint marks on the cane of one door. Customer service responded within the hour and quickly arranged for replacement doors but they had scratches on and the cane was still not straight. I was provided with a full refund - again customer service were brilliant and quick to help. The price has since gone up £20 since I purchased!

Hi LP,

I'm extremely sorry to hear that there were issues with your item and the replacements were defective. Although your experience with the product was less than satisfactory and not up to the standard we expect, I am pleased to hear your positive feedback on our customer service team.

Kind regards,
Kenya

U
Unhappy customer
Late terrible quality and awful customer service

It arrived very late, I’m still waiting on another product they said they had dispatched but didn’t. The wood and paint finish is awful quality but even worse, when I tried to make the furniture the wood literally fell apart. Customer service very poor and unhelpful.

Hi Customer,

Thank you for your feedback.

We're extremely sorry to hear you're unhappy with the service received and the quality of your items. We can see a full refund has been issued and this has since been resolved.

Kind regards,
Kenya

M
Miriam Selley
Lovely

Unit as described and easy to build. Slight delay in delivery but we were informed and updated so no bother at all.
It looks lovely and we are really happy with the purchase.

N
Natalie A Scanlon
Poor quality, good customer service

As per other reviews arrived damaged in numerous places. Customer services quick to respond.Was offered replacement or refund but having checked the other reviews didn't see much point getting a replacement as seems poorly manufactured. Refund arrived quickly

Hi Natalie,

Thank you for your feedback!

I am very sorry to hear about the quality of your item however, I am pleased to hear your positive feedback on our efficient customer service team. I can see we have issued you with a full refund, please allow the time frame advised for this to show back into your account.

Kind regards,
Kenya

K
Katya Hampson

Doors fell out when put together

Hi Katya,

Thank you for your feedback!

Firstly, I would like to apologise for the issues occurred when assembling the item. If this is yet to be resolved we would love to resolve this for you, are you able to email us with the part numbers/letters for replacing? This will help us assist with you further.

Once again I do apologise for the inconvenience caused.

Kind regards,
Kenya

H
Hannan Killick
Gorgeous tv unit

I recently purchased the Charlie tv unit, the delivery was quick and the quality and style of the unit is stunning, I would highly recommend.